Smaken är som baken

Det har snöat de senaste dagarna.
Finns få saker som gör mig så naturligt lycklig.
Livet blir med automatik ljusare och det finns möjligheter att leka i snön med brädan under fötterna.

Har dock märkt att ett flertal andra ser detta som ett problem.
Positiva energiknippet Gurk The Gambler till exempel, som beskrev sin kärlek till det vita på sin blogg enligt nedan:

"Det är då helt otroligt att det inte kan sluta snöa. Kan inte komma på något mer vardagsirriterande än att behöva skotta av bilen var gång man ska iväg någonstans. Ifall det snöar många dagar i sträck ackumulerar man till slut ihop en gigantisk trötthet på livet, som tar sig uttryck i att man knappt går utanför dörren. Eller i att man vill ha sönder saker av betydande värde."

Han fortsätter sedan och ger snöröjningen en rejäl känga:

"När jag ändå är inne på irriterande saker vill jag oxå nämna Vägverket. Plogningen efter det senaste snöovädret är ingenting annat än en skandal. Varenda gata är knottrig och gör att bilen vibrerar och skakar när man kör. Fjädringen tar storstryk likt en 7:e-klassare i högstadiets elevrum."

Han får dessutom medhåll från oväntat håll.

"Snöröjningen i Sundsvall får kritik från synskadade. Kenneth Ahlénius som är synskadad tycker att det är lättare att fjällvandra än att ta sig fram på Sundsvalls gator. Stora snöhögar vid övergångsställen och på gångbanor ställer till med stora problem. Skriver ST."

Vet inte vad det är för fel på mig.
Men när en synskadad jämför stadens gator med fjällvandring så skrattar jag rakt ut!

Kommentarer
Postat av: Jim

Snart snubblar du på en uteliggare istället för en snöhög, go Stockholm!

2009-01-27 @ 17:42:32
Postat av: Gurk

Haha... Vilken legend. Kenneth Ahlénius ska bjudas hem på fika. Ifall han bor i centrum kan han promenera kungsleden så är han snart framme...

2009-01-28 @ 01:20:26
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Benny

Jim: "Ge en känga till en uteliggare!" - Kan användas i både solidariskt och våldssyfte.



Gurk: Snart är det klart om jag kommer att kunna bjuda hem folk på fika i storstan också. Undra om macka med falukorv går hem bland finansnissar och kostymvalpar?!

2009-01-28 @ 12:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0