Dagbok

Lördag

 

Hon försvann för att jobba 0715

Låg kvar i sängen en timme

Klev sedan upp och vandrade stillsamt runt Rålandshovsparken

 

Stannade vid min favoritbänk

Vattnet låg lugnt framför mina fötter

Stirrade på inget i en timme

Själslig orgasm

 

Återvände till lägenheten

Käkade frukost

 

Tog mig till Hötorget med lätta steg

Handlade på den internationella grönsaksmarknaden

Därefter rulltrappan ner till Saluhallen

 

Att stilla bollas mellan kött, ost, fisk & bröd disken är underbart.

Fick med mig lite av varje

Bland annat färsk oxfilé för blygsamma 598 kilot.

 

Rulltrappan upp

Köpte en SItuation Sthlm

Önskade den hemlöse lycka till

 

Mötte sedan upp Barre Berrha

Tog in på första bästa vattenhål

 

Vinet var inte helt oväntat förföriskt

Kroppen kvittrade

 

Efter snabb förflyttning befann vi oss på MS Gerda

Bloody Mary

G&T

I plural

 

Avslutade vår vandring på lokalpuben Löwenbräu. Blev inte förvånad när en av dem vid bordet bakom nynnade på "Min älskling" av Lundell.

 

Kom slutligen återigen hem till lägenheten.

Barre Berrha borrade frisk med sin slaggborr

Själv koncentrerade jag mig på att vara full

 

Han försvann strax därefter

Kollade på klockan

Hon anländer om 25 minuter

 

Insåg att min fylla begränsade med handlingsfrihet i köket

Lyckades dock mirakulöst med förrätten innan Hon kom hem

 

Retirerade därefter mot en 75 minuters powernap

Sedan fanns det inget som hejdade mig

 

Oxfilen och efterrätten blev båda två, kulinariska läckerheter

Det enda tragiska med denna dag var att den till slut var tvungen att ta slut.

 

Söndag.

Hon försvann mot jobb 07:00

Jag sov djupt till 11

 

Började sedan skruva upp IKEA lampor

Svor oavbrutet

Dog nästan på kuppen

Helvetes jävla skit göra

 

Lägenheten lyckligtvis tom

Annars hade jag krävt att få bråka rejält med den som råkats vistas där

 

En vacker dag

En svart dag

En helt vanlig helg

 

 

Favoritbänkens utsikt

 

 

Sotet som finns på mina fingrar ankommer från en enorm stöt som jag fick när jag skulle hänga upp lampan.

Min egna analys säger mig att jag hade en ofantlig tur som överlevde.

Kanske inte är en svart dag trots allt!


Kommentarer
Postat av: Beatrix

Bennys not to self: Att hädanefter fokusera på det du är bra på. Nämligen naturupplevelser, mat och vin.

2009-07-28 @ 09:27:21
URL: http://www.retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Håkan

Barrhe? är det han som jag tror att det är? Dryckenskapen tyder på det...

2009-07-29 @ 12:30:48
URL: http://www.cramp.se/magazine

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0