Värt att notera

  • Flumberg tog hem fyllebucklan, samtliga dagar som vätska fanns inom en arms längd. Bör dessutom påpekas att hans vinst var överlägsen och att det inte fanns någon som ens var nära att hota honom. Så grattis Flumberg, du är och förblir det sanna partyfyllot!

  • Gurk The Gambler analyserade Sundsvalls stadskärna träffsäkert: Det verkar som om alla tänker "idag ska vi bojkotta stan". Tråkigt att detta fenomen inträffar... varje dag.

  • Detta är förövrigt ett av Sundsvalls absolut största problem i mina ögon. Staden är helt tom. Tom. Trots att solen gassar och humöret borde vara på topp så är stadens gator tomma. I onsdags satt vi på Svenssons uteservering och konstaterade att 4 människor i halvtimmen passerade Sundsvalls torg mellan 17:30 - 22:00. Sen anstormar som vanligt redan aspackade varelser till lokalen vid 23:00.

  • Flumberg var inte med i hela ovan omnämnda empiriska studie eftersom vi fick skicka hem honom i en taxi nio minuter över nio. Han kunde då varken gå själv eller prata. Dagen efter var han bombsäker på att han varit ute till alla fall tolv eller ett.

  • Karln ska dock tilldelas creed för visat engagemang. Att han dessutom satt fnissandes i soffan klockan halv ett när jag och Hon anlände till hans lägenhet för sömn är nästan osannolikt. En något mer normal individ hade väl däckat vid det laget. Men inte Flumberg. Han satt som sagt istället själv i en lägenhet och fnissade i ett par timmar.

  • På fredagskväll fick Benny Bling Bling agera lokalkändis. Två flickor kom nämligen fram på Oscar och frågade om jag var grundaren till svartblogg. Eftersom jag aldrig sett töserna förut trodde jag först det var en rejäl setup. Något säger mig dock att så kanske inte var fallet. Något i detta fall är mitt ego. Mest på grund utav att det är kul att få beröm från okända!

  • Into the Wild verkar återigen varit en succé. Lovorden haglade. Finns massor att säga om vad som försegick i skogen. Men eftersom merparten kan anses stötande av gemene man avstår jag ifrån ondo. Kan däremot konstatera att gråbloggs grundare gav sig till känna. Det var inte helt oväntat en fantastiskt rolig individ som inte direkt är känd för att spotta i glaset.

  • Slutligen: En veckas semester innebar enormt mycket uträttat. Kändes som allt och lite till genomfördes. Är dock kolossalt glad att jag återigen befinner mig i stora staden. Långt bort från yvigheter och ångest. För just ångest är Sundsvall överlägset bäst på att skapa.

  • Fast å andra sidan är den förhållandevis lätt att kurera. Man behöver bara ringa någon av sina vänner. Samtliga har det nämligen oftast trassligare än mig.

  • För att krydda på Stenbecks en aning igår så tog jag chansen att missbruka hans glömska att logga ut från Facebook. Det renderade i en status uppdatering iform av "Stenbeck dricker slattar med Anders. Anders har endast på sig en glansig string. Ibland är livet underbart."

  • Därefter skickade jag mail till två spontant valda flickor från hans kompislista. Det ena mailets rubrik löd "Var ut igår...." texten när sedan mailet öppnades innehöll "..tänkte på dig!" Det andra mailet bestod av samma rubrik, texten däremot var något annorlunda. (".... synd att vi inte träffades.) Jag är en riktigt bra kompis.

Kommentarer
Postat av: Bea

Ditt liv är mycket roligare än mitt. Din blogg är mycket roligare än min. Jag klarar inte av det här längre. Jag är för ung för att få barn. Och för klen för att föda dem. Fan.

2009-07-21 @ 10:33:01
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Benny

Mitt liv kan nog slå ditt liv på fingrarna just nu när det kommer till roligheter. Anledningen till detta är att roligheter oftast går hand i hand med alkohol. Alkohol är inte en grundsten i ditt liv. Istället är det en tjockare och tjockare mage. Detta är dock så oerhört mycket mer att slå på trumman för än ett alldagligt snabbrus med tillhörande trassligheter.



På tal om det. Tror jag ska maila dig exakt nu angående en fika. Japp. Så får det bli!

2009-07-21 @ 12:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0