Blå linje

För någon dag sedan snörades joggingskorna för första gången sedan ankomst.

Norr Mälarstrand i kombination med lätt snöfall är rogivande.

 

Lika så den lägenhet jag bor i och det sällskap jag har.

Jobbet bjuder dessutom både på sköna individer och intressanta möjligheter.

 

Har inte alls saknat Sundsvall sedan flytt.

Känner mig till och med redan som hemma här.

 

Dock finns det många ”Varför då?” som möter mig längs transformationen Sundsvallsbo - Stockholmsbo.

 

* Trots att det blåser kallt och att termometern visar minus så verkar mössa likställas med synd i Svea rikes huvudstad. Funderar därför på att beställa en stickad huvudbonad i regnbågens färger med texten ”Lite hetare än dig” för att skapa opinion.

 

* Blå tunnelbana verkar klart mobbad av överheten. Den analysen gör jag efter diverse uttalanden såsom ”Du kan ju inte åka blå linje.” & ”Va! Tog ni smutsslingan hit?” 

 

Jag tror mig veta anledningen till dessa yttranden. Merparten av befolkningen på den blå linjen är, i olika nyanser, färgade. Färger är något som överheten har svårt med eftersom det förstör ett liv som i övrigt är svart och vitt.

 

Även fast jag har möjlighet att åka grön linje så trotsar jag färgpaletten och bestiger den blå linjen gång på gång på gång. Anledningen till detta är inte endast färre stopp (2 mot 5), utan även roligheten i att promota för överheten den enorma tidsvinst blå linje ger mig. Överheten tycker, som ni vet, att tid är pengar!

 

På tal om överheten. Jag har knutit min första slipsknut. Någonsin. Till min hjälp hade jag min fader via telefonlänk samt World Wide Web i mitt knä. Slutresultatet är det vackraste jag skådat sedan första fyllan förgyllde mitt liv.

 

En annan sak som inträffat är att jag fått skavsår. För första gången i mitt liv. Satans gåbortskor! Att dessutom byxorna som medföljer detta jobb sitter både tight och otrevligt medför aggressioner. Finns det verkligen människor som vill gå klädd såhär av egen fri vilja?

 

Trots min ovilja att följa detta ideal så står jag där i garderoben varje morgon och väljer min skjorta, min byxa och min kavaj med största entusiasm.

 

Mitt beteende leder till att jag fått något som är oerhört viktigt i huvudstaden.

En titel att flasha med i epost signaturen.

Benny Bling Bling - Stockholms största hycklare


Kommentarer
Postat av: W.

När jag bodde där kallades blå linje Vitlöksexpressen. =) Kärt barn har många namn.

2009-03-25 @ 09:31:24
Postat av: torgnysdotter

Det slår mig att det är sjukt sällan jag åker blå linje. När jag gör det känns det alltid lite som ett äventyr. Den är liksom gömd, långt ner i avgrunden. Temperaturen sjunker och viss overklighetskänsla infinner sig...

Men inte helt negativt. Rätt kul.

2009-03-25 @ 09:39:30
URL: http://torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Gurk

Ända till en hemsk fredagnatt för 15 år sedan gillade jag oxå blå linjen. Men nu skiter jag knäck så snart jag hör ordet blått i kombination med rälsgnissel.



Allt började med en utländsk kollega som redan på perrongen på t-centralen frågade "har du en cigg". Jag tror han var mördare och det är rena turen att han inte bragte mig om livet

2009-03-25 @ 12:25:15
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: josefin

heads up för att trotsa sveriges inskränkthet och idiotiska åsikter och TA BLÅ LINJEN! vi kommer ALDRIG få uppleva det som många i sin naivitet tror att vi redan har, segregation, utan människor som du benny. mer blått åt folket!

2009-03-25 @ 18:19:32
URL: http://deweyovygotskij.blogspot.com
Postat av: LeKick

Ring Gurken!

2009-03-26 @ 11:16:40
Postat av: Benny

W: Att en ståndsmässig herre som dig hade ett öknamn på blålinje placerade jag under fliken "givet"! :)



torgnysdotter: Blå linje kan vara den ultimata platsen för hemliga möten i din och dina vänners detektivbyrå!



Gurk: "Har du en cigg" kommentaren får även den starkaste att skaka efter "Stockholms natt" med Paulo Roberto.



josefin: Mer Benny åt folket! =) haha.. Det gillar vi. (jag och mitt alterego)



LeKick: Gjorde nyss det efter påtryckning från dig. Frågan man gärna vill ha svar på är dock, vem är du?! =)

2009-03-26 @ 14:23:14
Postat av: Fröken

Blå linje är ibland värre än en bussresa mellan norrländska städer. Det går ju snabbare att gå till dina hoods än att åka längst ner i t-banesystemet. Annars är blått rätt så flott;)

2009-03-30 @ 22:03:04
URL: http://yanie.blogg.se/
Postat av: K

Äckligt typsnitt.

2009-04-06 @ 18:01:13
Postat av: Benny

Fröken: Nej nej nej. Blå linje är en fantastisk upplevelse. Långt under jord vet man aldrig vad som händer. Lite grann av ett äventyr varje gång! =)



K: Min Mac och Firefox levererar underliga saker ibland.

2009-04-07 @ 11:34:11
Postat av: K

Välkommen till Safaris underbara värld.

2009-04-07 @ 15:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0