Fuckbook

Jag är en fegis

En tönt

En miserabel människa


Eller vad sägs om följande:


Igår tog jag tag i något jag funderat på länge. Att rensa "vänner" på Facebook. Anledningen var att Facebook i grunden är en bra site, ett bra Community, men dagens hysteri har lett till att den roliga och trevliga information som kan hämtas därifrån om nära och kära försvinner i ett myller av okända (ja, vissa "vänner" är i princip okända) människors bedrövelse.


Min plan var att avsluta "vänskapen" med de som jag inte pratat med det senaste halvåret. Redan när första bästisen skulle raderas fick jag stora darret på fingret.


"Tänk om hon blir sur"

"Kommer jag måste besvara denna radering i framtiden?"

"Kanske lika bra att hon får ligga kvar."


Gick sedan vidare och stötte på en kille som jag kände för 12 år sedan. Vi har aldrig varit kompisar. Vi kommer däremot från samma ort.


Jag lyckades tyvärr inte med hans radering heller.  Därefter gav jag upp. Min förhoppning om ett hundratal mindre kompisar kommer nog aldrig bli verklighet.


Fuck.


Kommentarer
Postat av: j

äh det är bara att stå på sig! de kommer inte märka det ändå. om ni inte har kontakt alltså.

jag gjorde så en gång, raderade ett helt gäng med människor. vissa har lagt till mig igen - och då, ja då kan jag bli lite chicken. då är det ju bara att återuppta vänskapen för den som gjort sig mödan om att lägga till en efter att ha upptäckt att man inte längre var kompisar, ja dom vill väl så gärna. ELLER! så kan det vara så att de inte heller kommer ihåg att vi en gång var vänner men nu gärna vill vara det. nåt som jag tycker är helt sjukt med facebook är om man addar nån från "förr" och sen inte hör av sig till människan. ett litet "hej och hur har du haft det" kan man väl kosta på sig???

sätt igång och rensa! vi är ju inte ens kompisar på fejjan så jag är inte oroligt ;)

2009-03-05 @ 18:21:05
URL: http://sagasaria.blogspot.com
Postat av: Mims

Haha, jag gjorde EXAKT samma manöver för nån månad sen, samma dåliga samvete, lika många (0) "vänner" borttagna.

2009-03-05 @ 19:13:39
URL: http://trilska.blogg.se/
Postat av: torgnysdotter

Jag är så fascinerad av fenomenet facebook och folks lättsinne till det hela. Jag är så jävla om mig och kring mig. Vissa människor har jag en så komplicerad relation till så att säga. Jag vill inte att de ska ha någon insyn i mitt liv samtidigt som jag vet att de skulle bli sura om jag inte ville vara "vän" med dem. Och huxflux sitter den jag nobbat som potentiell uppdragsgivare om tre år. Dessutom avskyr jag att skriva på avtal där jag avsäger mig rätten från mitt eget material (gammal upphovsrättsivrare). Men nu verkar det inte bättre än att jag måste gå med i facebook eftersom jag ska skriva en uppsats om viral kommunikation. Jävla skit. Jag håller ut så länge som möjligt.

Benny! Börja twittra för bövelen! Det är kreativt som fan. C u soon.

2009-03-06 @ 07:22:36
URL: http://torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Benny

j: Jag lovar att jag ska försöka igen. Ska bara värma upp med en 75 Genepi först. Därefter ska jag fira med att adda dig som kompis! =)



Mims: Med hänvisning till mitt svar ovan. Jag fixar så att det finns tillgång till ytterliggare en flaska.



torgnysdotter: Anna-Sara Torgnysdotter på Facebook?! Tråkigt. Nu kan jag inte längre prata om "kompisen" som står utanför. Kompisen som får komma på fester ändå.



På tal om Twitter. Jag har sett ett mail om detta. Jag har dock inte tagit tag i det. Lovar att göra det när jag väl sätter mig ned och går igenom min allt längre Att göra lista.

2009-03-06 @ 14:44:58
Postat av: Mims

Två flaskor, två laptops och två konflikträdda mesar? Vilken helkväll :D

2009-03-09 @ 14:06:02
Postat av: Mims

Två flaskor, två laptops och två konflikträdda mesar, vilken helkväll :D

2009-03-09 @ 22:23:16
Postat av: Kentson

Ha, hur fan har det gått? Är själv lite sugen på att radera folk som bara kommer från samma ort och som la till mig men har fanimej inte skrivit ett ord till mig. Ska ladda för rensning.

2009-03-27 @ 11:36:37
URL: http://kentson.blogspot.com/
Postat av: Benny

Kentson: Jag är fortfarande en lika miserabel människa som då. Trots att jag har tagit tag i mitt liv och flyttat 40 mil söderöver till vår huvudstad.



Kan i dagsläget inte lova något resultat den kommande tiden. Men jag ska sannerligen ge Fuckbook en batalj som den sent ska glömma. Ska bara peppa mig själv med ett vårrus eller två först!

2009-03-29 @ 17:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0