Hjälp

Sitter på balkongen på trettonde våningen.

Vårsolen förgyller morgonen.

Skulle kunna tro att det är bra.

Det är det inte.

 

Därför behöver jag er hjälp.

Er visdom.

Er briljans.

 

Var på after work igår.

Drack en öl.

På en timme.

Kände snabbruset.

Överlägset.

 

Drack en till.

Nästa timme.

Började känna mig berusad.

Överlägset.

 

Drack slutligen min tredje öl.

Den sista timmen.

Åkte därefter hem.

Kände redan på tunnelbanan att jag var full.

 

Kom hem vid nio och ankrade i sängen.

Var inte kanon.

Men det snurrade friskt.

 

Började må dåligt efter en halv timme.

Spydde tre gånger.

 

Sekunden senare var jag helt normal igen.

Det i sig är inte konstigt.

Att kräkas brukar ha den effekten.

 

Men att känna sig väldigt berusad på tre öl på tre timmar är snett.

Att dessutom kräkas av samma mängd alkohol är underligt.

Speciellt eftersom jag normalt sätt aldrig spyr av alkohol.

Har tidigare i mitt liv endast hänt efter sann galenskap.

Men detta är ju som ni förstår något helt annat.

 

Och just därför behöver jag er hjälp.

Vad kan detta bero på?

Har ni hört något liknande tidigare?

 

Kanske värt att nämna något om mitt övriga fysiska och psykiska mående:

Jag mår utmärkt.

Livet leker.

Allt, ja allt, är nästan perfekt.


Kommentarer
Postat av: Jannice

Men vad du kräks! Annars då? Hur trivs du i storstan?

2009-03-22 @ 16:02:33
URL: http://yanie.blogg.se/
Postat av: fröken andersson

Låter som magkatarr faktiskt, det värsta är att det är ganska svårt att komma tillrätta med det, iaf på roliga sätt.

2009-03-22 @ 17:56:54
URL: http://somlivetkanvara.blogspot.com
Postat av: Trond Dyrstad

Tyvärr din hjärna är slut!

2009-03-22 @ 19:16:27
Postat av: K

Det är inte normalt.. Å andra sidan är du inte normal.

En enkel ekvation torde således vara förklaringen: (+) + (+) = - (spya)

2009-03-22 @ 20:10:16
Postat av: Kalle Kula

Malt allergi! Kan vara den västa sjukdomen efter AIDS å sånt...

2009-03-23 @ 09:04:05
Postat av: Syster yster

Ja vad är de för fel på dig?? Hypokondri har jag sagt länge nu, men verkar gå över till någon besatthet på spyor..........Dina senaste inlägg har typ bara handlat om spyor, men men jag är böjd att hålla med de är något fel på dig. Du har en hangup på kräk och omedvetet framkallar du dom :)STOR KRAM!!!!!!!!

2009-03-23 @ 18:53:15
Postat av: Syster yster

Ja vad är de för fel på dig?? Hypokondri har jag sagt länge nu, men verkar gå över till någon besatthet på spyor..........Dina senaste inlägg har typ bara handlat om spyor, men men jag är böjd att hålla med de är något fel på dig. Du har en hangup på kräk och omedvetet framkallar du dom :)STOR KRAM!!!!!!!!

2009-03-23 @ 18:53:43
Postat av: Syster yster

Själv har jag en annan typ av hangup, jag vill gärna säga samma sak 2 ggr :)

2009-03-23 @ 18:55:09
Postat av: Benny

jannice: Jag trivs utmärkt. Förutom att jag kräks. Och kräks. Men så länge jag avstår alkohol så lyser solen. Hur verkar livet för Jannice då? Planer på att bli granne med mig inom kort?



fröken andersson: Jag hoppas verkligen att du har fel. Magkatarr är en oerhörd drabbning. Men det som talar för mig är att det inte gör ont. På tal om något annat, visst har jag nästan pratat i telefon med dig, via min syster?



Trond Dyrstad: Så en kolappsad hjärna utlöser en kastad av spyor? Annars då, knullar du mycket med fingret nuå?



K: Så du menar att jag är ett plus? Stora tack! För övrigt så måste din ekvation stämma. Jag ska vidarebefordra den till kommande läkarbesök. Finns inte på världskartan att de dissar den. Är du journalist snart? Du kan få intervju mig - Mannen som kroniskt spyr.



Kalle Kula: Tanken har slagit mig alldeles för många ggr den senaste tiden. Men lika fort som jag inser att mitt liv då vore slut koncentrerar jag mig på något mer lätt hanterligt, såsom Malaria eller elallergi.



Syster Yster: Hypokondri existerar väl bara i psyket? Detta renderar i helt oannonserade spyor. (fysisk reaktion) Två senaste gångerna har jag inte ens funderat på att må dåligt, sen smäller det bara till och 1-2 minuter senare spyr jag. Usch. Jag vill inget mer. Låt mig bli vanlig igen. Snälla.

2009-03-23 @ 19:36:28
Postat av: Frugans syrra

Jag är inne på syrrans spår. Jag har precis lärt mig av en lärd man att det du tänker ordnar hjärnan.

Macke: åh två öl och jag har fortfarande inte spytt!:D

Mackes Hjärna: Inte Spytt?! Jag ordnar det!

Annars har väl du en sån jätte fin sjukföräkring? Ring husläkarn!

2009-03-24 @ 16:09:43
Postat av: Frugans syrra

Eller sjukförsäkring kanske?! :)

2009-03-24 @ 16:11:26
Postat av: malinm.se

Har du skrivit den?

2009-03-24 @ 16:16:13
URL: http://malinm.se
Postat av: Anonym

Frugans syrra: Jag betalar gigantiska summor för min Vårdförsäkring varje månad. Dock är jag för rädd för eventuella svar så jag törs aldrig använda den. Kanske borde överlåta den till någon som besöker sjukhuset en gång i månaden. Helt oväntat dök Gurken upp i min hjärna.



malinm.se: Hmmm. Om sanningen ska fram så vet jag inte. Kanske. Eller det beror på vad den syftar på. Är det "den briljanta texten" så är svaret "ja". Är det däremot "den katastrofala ordklumpen" så är svaret "men durå".

2009-03-24 @ 21:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0