Sista mailet

Fördelen med att jobba på det bygge jag har gjort fram tills idag är att vi har bra gemenskap. Vi är i runda slängar 50 pers inlkusive chefer. Alla går givetvis inte ihop. Men överlag har vi oerhört roligt. Skickade dem precis mitt sista mail ur ett arbetskamratsperspektiv. Tror inte mina mail kommer att se ut likt detta på min kommande arbetsplats. Det gör mig lite rädd men forhoppningsvis så är finansnissarna inte så farliga som de verkar, på håll.

"Så var det dags att packa väskan igen

Förra gången vankades det roligheter och bus i ett år

Denna gång verkar temat bli pressveck och lokaltrafik

Återstår att se vad som kommer att slå högst.


Enligt rykte ger en något alkoliserad bookie ett klart spelbart odds på det första alternativet.

Om hans fingertoppskänsla är att lita på vågar dock inte ens jag svara på.


Det jag däremot kan lova är att en viss nervositet existerar i min ovanligt långa kropp.

Inte alls för att flytta och heller på grund av oro för att inte trivas. Istället så florerar tankarna kring det nya jobbet:


"Grejar du det här?"

"Varför byta jobb nu när du redan har det kanon?"


Mina beslutsfattare (de få hjärnceller som fortfarande kan anses som betrodda) hävdar dock bestämt att man ska sluta på "topp" och chansa när tillfälle dyker upp. Annars finns det risk för mossa runt den annars så eleganta bröstkorgen!


Slutligen:


Har hunnit med massor av roligheter under mina år på detta bygge. Det finns dock tyvärr fortfarande saker som jag har ogjorda, här kommer ett axplock.


•-         Utmanat Svenlin på Jägerrace.

•-         Tvångsförflytta Fescher till Tyskland och samtidigt bränna hans svenska pass.

•-         Förklara för David att det inte är cykling han egentligen tycker om, utan Peter Bengtsson.

•-         Utmana Henriksson i "Saker som är helt onödiga att veta - men jag kan dom ändå!"

•-         Lyckas med bedriften att binda fast Lundberg och hålla honom kvar på samma punkt längre än fyra minuter.

•-         Klargöra för Wounder att han skulle må bäst bland likasinnade på Rättspsyk.

•-         Sist men inte minst. Få Edström att brusa upp. På riktigt.


Gillar inte att ha saker ogjorda så jag kanske dyker upp inom kort och kräver upprättelse på ovan nämnda punkter. I övrigt så vill jag bara påminna er om " Jobba in degen. Degen ska in. Finns det ingen deg - blir det inge pilsner!!"


Ha det gott och lycka till!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0