Dags att ta steget från socialt missanpassad

En nära besläktad bloggkamrat intervjuade mig nyligen angående mitt användande av medier i allmänhet och sociala utrymmen såsom communities och bloggar i synnerhet.


Frågestunden började med hur mitt brukande en normal dag kunde se ut. Försökte redogöra så gott jag kunde. Har därefter funderat ytterligare på hur jag genomlider en helt vanlig vardag, rent medialt.


Det första jag besöker är endera text-tv sida 302 eller så Sportbladet via min iPhone. Målet är att överskåda nattens NHL. Min mani för detta, trots att jag inte sett en match på två evigheter, visar inga gränser.


Därefter anländer jag till jobbet, uppdaterar mig snabbt på den finansiella marknaden. Hjälpmedel för detta och tillika siter som får överlägset flest klick per dag, Avanza och Dagens Industri.


När det kommer till nyheter använder jag mig utav DN:s eminenta sida.  I mina ögon, överlägset bäst när det kommer till just nyheter.


Merparten av ovan nämnda procedurer sker under arbetstid och bör väl anses som förhållandevis normala.


Det som däremot är under all kritik i mitt liv är det ett flertal pysslar med på kvällarna, nämligen TV-tittande. Har inget emot TV:n i sig. Däremot så verkar dess innehåll, till föga imponera på mig.


Detta leder till en mängd mer eller mindre olustiga situationer i mitt liv. Jag kan till exempel ingenting om någonting som oftast diskuteras i fikarum.


Mina standardsvar är mer använt än mitt namn. "Nej, jag vet faktiskt inte vem X är.", "Nej, jag ser inte på det programmet." & "Nej, jag läser endast sporten i Aftonbladet. Så jag har tyvärr inte hört eller sett X:s namn tidigare"


För att ta ett exempel på en person som nyligen har fått mig att verka fullständigt utvecklingsstörd: Carl-Jan.


Denna herre verkar mer känd än Elvis eftersom hans namn har dykt upp i samtal med både arbetskamrater, vanligt dödliga och dessutom med min far som har mindre koll på omvärlden än en genomsnittlig nordkorean.


Eftersom jag under ingen omständighet vill bli jämförd med någon som lyder under Kim Jong-il så tänker jag nu ändra livsstil. Inte så långt som att läsa nöjessidorna på Aftonbladet, men mer TV ska det bli!


Behöver därför er hjälp med tips på bra program, serier och annat smått och gott som jag inte får missa!


Se så - var inte blyg!


Kommentarer
Postat av: Gurk

Jag har några favoritprogram. Dexter måste ses. Samt Entourage...



Gillar även serierna Camp Koskenkorva, Vart i helvete tog lönen vägen samt Dejta min mamma.

2009-05-06 @ 00:58:45
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Anonym

Mycket behöver man inte veta, men Macka, Carl-Jan? Och du som är en sån vinälskare. Ta en titt på karln så kanske poletten trillar ner :)

Ha en trevlig båttur, vi kör 5-kamp medans du är ute till havs.

Titta på RoomService, då blir du både handyman och skojig, och på Antikrundan :) då kanske Carl-Jan eller nån annan tjuusig karl dyker opp. hopp hopp

/k

2009-05-06 @ 13:01:00
Postat av: Håkan

The Wire är ett mästerverk! Annars instämmer jag med båda serierna som Gurk tipsar om.

2009-05-06 @ 16:45:29
URL: http://barens.blogg.se/
Postat av: Beatrix Vnunk

Asså ska du slötitta så gäller naturligtvis ettan å tvåan. UG och kobra är lite av favvosar.

Letar du serier så älskar jag SVTs pågående Sommer (danskt familjedrama) men bäst av alla serier just nu är <A HREF="http://www.hbo.com/intreatment/">In treatment</A> som enligt ryktet ska dyka upp i Sverige till hösten, men jag vet inte när.

2009-05-07 @ 06:06:55
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Beatrix Vnunk

Nähä.

Blogg.se tar alltså inte enklare html ens. Byt till blogspot för bövelen. Jag är i själen less på den här krångliga bloggformen.

In treatment - www.hbo.com/intreatment

2009-05-07 @ 06:08:27
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Benny

Gurk: Problemet med serier är att de upptar en specifik tid i veckan. Alternativet är att ladda ner dem och se dem när man behagar. Men även detta tar kraft och tid. Därför tycker jag det vore ypperligt och du brände ner program för program och skickade dom till mig med en veckas mellanrum under en löpande period om två år. Hur skulle det kännas för dig?



k: Vet du. Min mamma sa exakt samma sak ang Carl-Jan. "Du som kan vin borde ju veta vem han är." Då som nu konstaterar jag med rodnande kinder och ett blygt läte - jag har aldrig hört talas om gubbjäveln!



Håkan: The Wire låter coolt - måste inspekteras närmare. Hoppa Hassela ger lycka, snabbrus och klamydia!



Beatrix Vnunk: Det är något jag har lärt mig. Ska du se på TV. Kolla först och främst vad staten erbjuder. Ettan och tvåan bruka regera!



Tror du svartblogg.blogspot.com finns ledigt?

Även om det finns det så tycker inte jag det låter lika tufft som svartblogg.blogg.se!



"Min adress" regerar! =)

2009-05-07 @ 13:21:49
Postat av: Cyklisten

Inga problem. Ratta in Eurosport, Girot börjar på lördag så då har du fantastisk underhållning i veckorna tre.

2009-05-07 @ 19:19:06
Postat av: Beatrix Vnunk

svartblogg på blogspot visade sig innehas av en ond typ som heter Peter. Och inte användas.Vilket slös. Men den var svart. Verkligen.

2009-05-08 @ 07:11:16
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: K

Vem använder text-tv?



Annars bör du kanske ratta in femmans växel nu och då om inte för annan anledningen än att svenska flickor kommer att verka än mer underbara. xoxo Gossipgirl

2009-05-20 @ 22:11:10
Postat av: Benny

Jag.

Dagligen.



På tal om växel.

La in overdriven igår.

Den verkar ligga i fortfarande.



Finns alltså ingen möjlighet för mig att kliva av detta race. Därför är sannolikheten stor att den flaska jag befinner mig i kommer att var mig tillhanda dagen lång.



Vi kanske ses!

2009-05-21 @ 12:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0