Obelix i dvärgformat

Vaknar

Otäckt pigg

Vänder mig om

Kollar på klockan

04:32

 

Morgonpigg?

Det är jag inte.

 

Däremot så gör jag de flesta saker i livet snabbt.

Går raskt.

Äter kvickt.

Jobbar med blixten som ledmotiv.

Detta är naturligtvis på gott och ont.

 

Eftersom min kropp fungerar som den gör bortprioriteras vissa saker för att slippa mutation till en livs levande duracellkanin.

 

Kaffe är inte till min fördel och utnyttjas således inte.

Red Bull finns inte på världskartan.

Uppåt tjack…. Yeah right.

 

En annan sak som trasslar till det är alkohol. Alkohol frigör nämligen en stor mängd energi när den förbränns. Det medför att jag knappt sovit längre än till sju någon söndag i mitt liv. Med detta sagt så förstår ni anledningen till mitt tidiga uppvaknande i morse.

 

Att ligga i sängen på morgonkvisten med okontrollerbara tankar som studsar i autobahnfart genom huvudet kan få de flesta inlagd på psyket. Jag har dock lyckats med konststycket att hålla mig borta från mysiga tvångströjor och härliga metadoninjektioner.

 

Vet i sanningens namn inte vem jag ska tacka för det.

En sak står dock klart.

Det blir inte den jäveln som tappade ner mig i en gigantisk kaffepanna som barn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0