Domedagen är nära

Benny Bling Bling

En försökskanin

En slutsats i periferin

 

Hon mötte mig vid dörren

- Du har fått ett brev från Karolinska Institutet

 

Ett brev för Karolinska?

Tanke efter tanke forsade förbi likt Niagarafallen.

Vad vill vetenskapens framsida en enkel individ som mig?

Har de slutligen insett att min DNA-stege är ofullkomlig och ej bör föras vidare?

Eller vill de söka kontakt på grund av ett provsvar jag förträngt att jag har lämnat?

Den spontana rädslan var som ni förstår påtaglig.

 

Öppnade kuvertet med skakiga händer.

Fann omgående information om att jag blivit utvald.

Utvald att medverka i en forskningsstudie.

 

Min spontana reaktion

Dolda kameran!

 

Efter viss sanns kom jag emellertid på att Karolinska Institutet knappast sysslar med dålig TV. Däremot verkar de inte heller syssla med oberoende urval.

 

Den tesen bygger på att de vill använda sig utav mig, som innehar Nordeuropas trassligaste kropp, för vetenskapliga studier. Resultaten kan omöjligt visa på något annat än att svenska folket överlag lider av allt från skrumplever, njursvikt till depressivt tänkande.

 

Det i sig leder sedan till större anslag för organisationer likt Karolinska.

Man kan kalla den vetenskapliga eliten mycket.

Men dum är de sannerligen inte.

 

Givetvis kommer jag att ställa upp på de tester de vill göra.

Ser redan nu förstasidastoffet

 

”Vetenskapliga studier visar – Människan har förintat sig själv. Fortplantning bör förbjudas!”


Kommentarer
Postat av: Beatrix Vnunk

I´m intrigued. Fortsättning följer hoppas jag?

2009-10-05 @ 10:09:57
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Anonym

VAR MED OCH TÄVLA OM ATT BLI VECKANS BLOGG! DU VINNER EN PERMANENT LÄNKNING VILKET MENAS ATT DEN ALLTID KOMMER ATT FINNAS PÅ BLOGGEN! (vilket ger dig mer läsare)



http://contest.blogg.se



LYCKA TILL!!

2009-10-05 @ 10:27:24
Postat av: Benny

Beatrix Vnunk: Oja! Förmodligen i form av både avhandling och mängder av tabletter.

2009-10-06 @ 09:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0