Dop

Att välja namn på sitt barn måste vara nästintill omöjligt. Det som känns personligt och klockrent nu kommer med all säkerhet att kännas helt fel inom ett par år.

 

Alla fall för barnet i fråga.

 

Finns som ni vet dessutom mängder med exemplar på namn som bevisar att föräldrarna helt avsaknade empati när de tagit sitt slutgiltiga beslut.

 

Eftersom jag snart ska få en avkomma har jag tyvärr hamnat i detta namngissel. Prestation och beslutsångesten är påtaglig.

 

Så därför vänder jag mig till er för hjälp.

Vad tycker ni min kommande blogg ska heta?

 

Har funderat på att plocka med mig svartblogg för att göra det enkelt.

Men jag är inte helt säker.


Kommentarer
Postat av: Beatrix Vnunk

Jag gillar både svartblogg och Benny...

Du har inte ens övervägt att blogga under eget namn?



2009-09-22 @ 08:28:52
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Lilla Jag

Oj va roligt =) När?

2009-09-22 @ 11:18:39
Postat av: Gremla

Det finns en man som fått beviljat att heta Jan-Olov Marianne nu.

2009-09-23 @ 11:39:09
Postat av: W.

Sex och våld säljer.

2009-09-23 @ 14:01:08
Postat av: Benny

Beatrix Vnunk: Inte ens lite. Att vara nåbar via Google är kusligare än allt annat, tillsammans.



Lilla jag: Alltså. Inte barn. Blogg. Snart.



Gremla: Bor han på varvet? Jag var där i lördags. Engan mötte upp. Han var kanon. Halv tolv på förmiddagen. Riktigt festligt.



W.: Funderar på att döpa bloggen till onanigerkukstånd!

2009-09-30 @ 13:10:40
Postat av: K

Eller kanske bara, plump.

2009-10-01 @ 15:05:01
Postat av: Benny

Plump som i allmän mun är ett trevligt kortspel har alldeles för positiv klang för att det ska kännas äkta och bra.



Men tack för tipset!



2009-10-02 @ 10:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0