29 och därmed snart på en veranda i New Orleans

Är det normalt beteende att högt sjunga barnsången "Fader Abraham" i sängen på morgonen? Och dessutom bli på ett strålande humör på grund av nyss utförd aktivitet?
Medan ni funderar på det tänkte jag fortsätta med att berätta om gårdagen.
Jag fyllde nämligen 29 år.
Att fylla år har inte alls samma glans som tidigare. Det medför istället att man funderar på hur jävla gammal man börjar bli. Usch.
Några paket vill jag inte heller ha då dessa endast hånar det faktum att jag blivit ett år äldre. Hade på grund av detta och diverse andra saker förbjudit Hon att köpa något överhuvudtaget till mig.
Det som däremot är roligt är alla gratulationer man får. Sms:en haglar in och ens profil på Facebook kryllar av glada tillrop. Merparten av de som signerade min vägg var dessutom människor som gör mig lycklig.
Efter att lämnat kontoret vid halv sex gick jag med snabba steg mot ett pokerevent som skulle bestigas. 14 fredagstörstiga pojkar i en lokal kan inte sluta med annat än roligheter. Pokern gick dessutom hyfsat. Vann sidoturneringen som skapades av de 8 första som åkte ur huvudturneringen.
Efter att ha plaskat runt i ytterligare ett par till glas genomförde jag sedan en klassisk great escape (dra från en festlighet utan att skapa några större rubriker, genom att skippa "hej då cermonin", för att slippa svara på tusentals tillrop såsom - Va fan ska du redan dra?!). Anlände därefter till lägenheten strax efter ett.
Hon som skulle upp och jobba idag sov sedan länge.
Men Hon hade lämnat ett paket som gjorde att jag hoppade av lycka!
En utmärkt överraskning som genast fick mig att se fram emot den snart stundande pensionen. Då ska jag nämligen sitta på en veranda i New Orleans och zippa Tangueray med Tonic tillsammans med Bobby Long.

Är det normalt beteende att högt sjunga barnsången "Fader Abraham" i sängen på morgonen? Och dessutom bli på ett strålande humör på grund av nyss utförd aktivitet?
Medan ni funderar på det tänkte jag fortsätta med att berätta om gårdagen.
Jag fyllde nämligen 29 år.
Att fylla år har inte alls samma glans som tidigare. Det medför istället att man funderar på hur jävla gammal man börjar bli. Usch.
Några paket vill jag inte heller ha då dessa endast hånar det faktum att jag blivit ett år äldre. Hade på grund av detta och diverse andra saker förbjudit Hon att köpa något överhuvudtaget till mig.
Det som däremot är roligt är alla gratulationer man får. Sms:en haglar in och ens profil på Facebook kryllar av glada tillrop. Merparten av de som signerade min vägg var dessutom människor som gör mig lycklig.
Efter att lämnat kontoret vid halv sex gick jag med snabba steg mot ett pokerevent som skulle bestigas. 14 fredagstörstiga pojkar i en lokal kan inte sluta med annat än roligheter. Pokern gick dessutom hyfsat. Vann sidoturneringen som skapades av de 8 första som åkte ur huvudturneringen.
Efter att ha plaskat runt i ytterligare ett par till glas genomförde jag sedan en klassisk great escape (dra från en festlighet utan att skapa några rubriker, genom att skippa "hej då cermonin", för att slippa svara på tusentals tillrop såsom - Va fan ska du redan dra?!). Anlände därefter till lägenheten strax efter ett.
Hon som skulle upp och jobba idag sov sedan länge.
Men Hon hade lämnat ett paket som gjorde att jag hoppade av lycka!
En utmärkt överraskning som genast fick mig att se fram emot den snart stundande pensionen. Då ska jag sitta på en veranda i New Orleans och zippa Tangueray & Tonic tillsammans med Bobby Long. (Ni kan se mig, iförd klädsel i form utav "nyss lämnat banken bakom mig" utstyrsel, till vänster på bilden nedan.)

Kommentarer
Postat av: Fröken Richter

Bobby Long - bra filmval! Grattis i efterskott!

2010-04-10 @ 18:12:47
URL: http://yanie.blogg.se/
Postat av: Gurk

Vilken dryck, vilken film och vilken livsplan!!



Men man undrar varför inte ett likadant paket sändes till den som gjort drycken populär i våra kretsar. Även fast jag inte fyller år.



Håll flasken intakt till inflyttningsfesten så jag får ta del av livets vatten.

2010-04-11 @ 03:09:21
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Benny

Fröken Richter: Mycket bra filmval. Och tack för gratulationerna. Det kanske inte är så farligt trots allt att bli ett år äldre.



Gurk: Har dig att tacka för mycket. Men framförallt för T&T. Sicken dryck. Sicken skapelse. Håller för övrigt en i handen just nu. Lovar att spara ett par till dig när du väl kommer ner.

2010-04-11 @ 15:53:14
Postat av: Pablo

Men dålig morgongåva, hon kan hon!

2010-04-15 @ 13:01:16
Postat av: Benny

Oftast är hon nöten själv.

2010-04-15 @ 21:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0