Bali

Man vet att man har haft en stressig period i sitt liv när man inte har kollat sin Hotmail på 10 dagar. Man vet att man borde sakta ner när man känner att hjärtat inte slappnar av trots att man tar en långlunch, på 22 minuter. Fast jag jobbar, tänker, agerar hellre i 120 kilometer i timmen, än att falla in i ett pensionärlikt beteende där saker som saknar betydelse får en dominant roll. ("Det är så mycket hela tiden, ska exempelvis på posten nästa vecka.")
-
På eller av, till 100 %.
Ett motto att leva efter.
-
På tal om av.
Här kommer några bilder från Bali.
-
Vi möttes på flygplatsen av en fantastisk välkomstkommitté bestående av Pom Pon (Hons syster), RallyL och följande skylt:
Strax därefter befann vi oss i ett gigantiskt snabbrus!
Att fåglarna försvann från baren på grund av mitt lyckoskri är väl inte så konstigt.
Men då även vi ville se annat än barlivets mani i Kuta så satt vi till oss i följande kärra.
Pom Pon (t.v) agerade kartläsare och RallyL (t.h.) klockren chaufför.
Själv befann jag mig kontinuerligt i baksätet.
Där koncentrerade jag mig ihärdigt på att slutföra mitt enda mål.
Starkölslunch varje dag.
Lyckades galant med min uppgift.
Dagarna bestod av allt och inget i en härlig kombination.
Vi hängde bland annat med apor.
Ibland blev de lite väl närgångna.
Då smiskade vi upp dem rejält.
Vi tog även tillfället i akt och beskådade naturen.
Soluppgång
Solnedgång
Delfinjakt.
Fördelen med fyra Bintang före lunch.
Nackdelen.
Fördelen med Bali
- Beach och bira.
- Det finns många fina byggnader att titta på.
- Människorna har samma hållning som mig.
- Men framförallt surfingen!
Långt ifrån bra på att bemästra vattnet.
Men ack så kul det är varje gång man får känna naturen & vågens styrka.

Kommentarer
Postat av: Pom Pon

Våga vägra solskyddsfaktor! Våga vägra att inte bränna truten. Våga vägra ta med solhatten på semester...

2010-04-29 @ 01:41:55
Postat av: Benny

En sprucken läpp är också en läpp! =)

2010-05-01 @ 14:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0