Ett ton har lämnat mina axlar

Har invägning varje onsdag. Senaste gången symboliserades av en självförtroendeknäck av rang då jag lyckades med konsttycket att gå upp 2 hg trots förhållandevis hög träningsbelastning. Blev därför positivt överraskad idag när jag klev in på 73,4. En nedgång med 1,4 kg. Fantastiskt!

 

Detta förklaras delvis av en ny och hårdare strategi där jag hakat på tre motiverande mål.

 

  1. 100 armhävningar i rad
  2. 200 situps i rad
  3. 200 benböj i rad

 

Detta ska tydligen vara möjligt med hjälp av som längst ett sex veckors schema. De initiala test jag utförde visade dock att om allt går sin väg så kommer målet ovan att vara inom räckhåll om 3-4 veckor.

 

Det som däremot talar emot detta är ett flertal sorters frestelser som kan tänkas passera min vy. Gurk the Gambler, som precis har hittat sin sommarkista, redogör (på ett som vanligt roligt sätt) för diverse fällor man kan ramla ner i här.


Kommentarer
Postat av: Gurk

Sommarkista kan bli i dubbel bemärkelse. Känner nämligen att hjärtat håller på att stänga ner till följd av min övervikt?



Vem i helvete gör 200 armhävningar i rad?



Kanske den här snubben?

http://www.youtube.com/watch?v=PFCQPCkmHMU

2010-08-26 @ 00:14:24
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Benny

Hjärtbekymmer är en del av en törstig människas psykiska problem. Fortsätter du yrkessupa några veckor lovar jag att det resulterar i besök på akuten med klassiska uttryck såsom - I'm fucking dying overhere!

2010-08-28 @ 17:07:26
Postat av: Benny

Kollade filmen från youtube nu.

Alltså.

Karljäveln är ju inte sann.

2010-08-29 @ 14:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0