Rådhusterassen

JJ med flicka anordnade sommarfest i Falun.

Jag och Barre Berrha var inte sen att dyka upp.

 

Anlände fredag eftermiddag.

Satt strax därefter på en uteservering.

En grill buffé var och 9 starköl senare tog vi in en delnota.

 

538 kronor.

Tillsammans.

Löjligt lågt pris.

 

En av anledningarna var dock att de endast tog betalat för 6 öl.

Men det fråntar inte att stället får lågpris och kvalitésstämpel.

 

Kvalitetsstämpeln förklaras från när Barre Berrha dansat fram till baren för att beställa.

 

-         Två starköl och har ni cigg tar jag gärna två paket Marlboro också.

-         Vi säljer tyvärr inte cigaretter men vi kan skicka en löpare.

-         En löpare?

-         Ja, någon som kan gå och köpa cigg åt dig.

-         Oj, nehh inte behöver ni det.

-         Jo, klart vi fixar det. Det tar bara en kvart. Vart sitter du?

-         Uppe på terrassen.

-         Utmärkt. Vi levererar två paket om en kvart – tjugo minuter.

 

 Alltså. Vilken sjuk service. Jag var nära att omgående dricksa en arm när jag fick skåda leverans.


Kommentarer
Postat av: Syster yster

Kung ställe, vilken inställning :)

2010-08-18 @ 23:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0