Vit rock & yvig frisyr

Klimat hit

Antimateria dit

Kan inte forskarna fokusera på något intressant istället?

Som mig till exempel.

 

Finns ett flertal saker som rör om min vardag rejält. Något som stör mig väldigt ofta är följande scenario:

 

Det är vardag. Jag somnar in vid midnatt. Klockan ringer vid sju. Min kropp är så extremt slut att jag knappt orkar samla den kraft som krävs för att trycka ner snoozeknappen. Två dagar senare är det fredagskväll. Jag går återigen och lägger mig vid midnatt. Planen är att sova ut rejält på lördag. Men vad händer? Kroppen knackar på dörren, utvilad och glad, strax innan sju.

 

Har tidigare trott att detta beror på att kroppen vet att desto tidigare den vaknar ju snabbare kommer den få tillgång till lördagsgodis i form av trolldryck. Men den slutsatsen känns lite väl långsökt. För så jävla törstig är jag inte.

 

En annan sak som förgör en vanlig dag i mitt liv är ovetskapen om vart den socka som försvinner i tvättmaskinen tar vägen. Men även här har vetenskapen få förklaringar.

 

Och det som svider i min själ är att lärda vänder mig ryggen och ignorerar de frågor jag har. Istället springer de runt och löser problem som de något år tidigare skapat på grund av alldeles för mycket forskande i oväsentligheter.


Kommentarer
Postat av: JJ

Det finns mkt som forskarna undrar över. Hur tex skalman kan ha allt i sitt skal förutom lokomotiv och

atlantångare och varför inte ens ens

100 trumpeter och 1000 kanoner väcka honom när han sover. Det verkar inte som du är så lik skalman.

2010-03-02 @ 20:38:02
Postat av: Benny

Kan det bero på att jag är LilleSkutt i den serien?

2010-03-03 @ 15:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0