1/2 dag

När jag ändå har bloggångan uppe kan jag lika gärna skriva ett tredje inlägg:

Endera så vill jag jobba.
Eller så vill jag vara ledig.
Att kombinera de två är odugligt.

Ta en dag som denna som exempel. Klev upp i vanlig tid i morse för att ta mig till jobbet. När man sedan innehar högsta tempo och producerar stordåd, så ska man gå hem.

I normala fall skulle en dag likt denna innebära flaska med blixten. Finns inget annat sätt att få damphjärnan att varva ner från nyligen angivna maxspeed.

Då jag däremot inte ska dricka idag så sitter jag istället i soffan och har ångest. Ångest över att jag inte tar till vara på min ledighet. Trots att den bara existerar i ett par timmar.

På grund av detta skulle jag gärna vilja veta vem som kommit på begreppet halvdag? Förvånar mig inte om det är facket - de står trots allt bakom de mesta av skiten som sker i samhället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0