En starkt lysande stjärna

Inför gårdagens Grammisgala rapporterade nyheterna om det storslagna filmåret 2009. Måste faktiskt erkänna att det storslagna helt hade gått mig förbi.

 

Skamset googlade jag fram de nominerade filmerna i diverse olika kategorier. Slumpen förde sedan min muspekare över I taket lyser stjärnorna. 15 minuter senare var filmen nedladdad och jag tryckte på play.

 

Då mitt informationsutbyte med omvärlden till 92 % består av text-tv, Dagens Industri och Sportbladet så kanske jag låter dum när jag säger – Hade inte hört ett ljud om denna film. Inte ett ljud.

 

Visste alltså inte alls vad den handlade om.

2 timmar senare hade jag en uppfattning.

 

Utomordentligt bra.

Makalöst gripande.

Ett svenskt mästerverk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0