Orkanen Gudrun

Sitter på ett tak

Solen i ögonen

Sommarlunken i själen

 

Två damer slår sig ned bredvid mig. De börjar genast diskutera Gudrun Schyman.

-         Hon har förstört ordet feminist, säger den ena.

-         Ja verkligen, säger den andra. Och att dessutom elda upp 100 000?! Vilken idiot!

-         Ja vet. Hon måste vara knäpp. Kunde väl ha gett 100 kr var till 1000 kvinnor istället. Det hade ju varit så enormt mycket bättre. Och jag som alltid varit feminist. Hon har förstört allt.

 

Ungefär där får jag bita mig i läppen för att inte fråga om damerna möjligtvis lider av total IQ avsaknad. Men då jag med åren lärt mig att inte kapa människor vid knävecken, då det av gemene man kan uppfattas som otrevligt och drygt, lyssnar jag istället vidare på deras dårskap. Till slut blir det för mycket och jag blir tvungen att avlägsna mig från den tidigare så trevliga platsen.

 

På tal om trevligt. Trots hennes vänstervridna ådra skulle jag mer än gärna dela en flaska skeppet med Gudrun. Är dessutom övertygad om att kvällen skulle utmynna i en mycket intressant tillställning.


Kommentarer
Postat av: Syster yster

Hahahaha då skulle jag vilja vara med om du och Gudrun skulle ha en helkvälll ihop :)

2010-07-09 @ 10:28:12
Postat av: Benny

Jag tror det skulle bli en hit.

Jag plus Gudrun = Sant. =)

2010-07-09 @ 11:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0