På kollisionskurs med sig själv

Det kryper i kroppen.

Orons ormar slingrar sig längs mina ben.

Ådrorna fylls av kliningar.

En lätt abstinens i mitt blod.

 

Inte alltid så farligt.

Men denna vecka har varit svår.

 

Brukar avreagera mig med maniskt arbete.

Men i ett sommarstängt Sverige finns inga affärer att jaga.

 

Har försökt att springa ifrån känslan med hjälp av träning.

Det fungerar för stunden och ger kroppen andrum.

 

Trolldryck skrämmer också bort ohyran.

Det behövs inte mycket, bara 2- 3 glas.

Men historien visar, att i förläningen, ger det motsats effekt.

 

Så istället får jag konstatera.

Rastlöshet går inte att bota.

Dess tatuering är här för att stanna.

Vare sig jag vill det eller inte.


Kommentarer
Postat av: Syster yster

Snart möter du lugnet på Torpar Jans marker!!!!!

2010-07-11 @ 22:30:00
Postat av: Syster yster

JAAAAAAAA föresten oron är längtan efter mig naturligtvis!!!!!!!!! Så snart är du botad kom hem barra :)

2010-07-11 @ 22:31:36
Postat av: Benny

LillFritzen anländer om några dagar.

Ska finna ro på TorparJans marker.

Kan inte misslyckas.

2010-07-12 @ 09:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0