Slagskott

Mitt i detta rastlösa tillstånd pågår Gatufesten i Sundsvall. Gatufesten påkallar med automatik enorm fylla. Det dricks kopiösa mängder från att ögon öppnas tills de stängs. Full vevning så att säga.

 

Senast jag var där från onsdag och framåt var 2006. Sedan dess har jag ryggat bakåt varje gång en eventuell tur till detta evenemang har kommit på tal.

 

Vet faktiskt inte varför. Det är trots allt fantastiskt roligt att hänga med Sundsvalls framsida (mina kompisar) på kolossala konstigheter och flasktömningar.

 

Pratade nyss med en av mina allierade.

Han hade varit på en tillställning på Stadshuset igår.

Som var anordnad av en bekant som petar puck.

DJ Billy stod som låtvevare och hade tydligen skapat ett fanatiskt tryck.

 

I övrigt var sig allt likt.

(Tjejerna klängde likt psykopater på stadens hockeyelit.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0