C-dur

Kan inte mycket om musik.
Tondöv och blicklös.
Men det jag väljer att lyssna på går ofta rakt in och får mig att sväva iväg.
Neil Young & Crazy Horse
- Live at the Fillmore east
Så fort de långa låtarna når mina öron så förflyttas jag till en hängmatta i norra Thailand och den lilla hippiebyn Pai. Sekunden senare vill jag säga upp mig och dra. Dra långt bort från åtta till fem och ansvar. Långt bort från måsten och val. Och leva det liv som jag fortfarande romantiserar om!
Ryan Adams
- Easy Tiger
Full fylla. Stor flaska. Galenskap i 5-6 veckor i Queenstown, Nya Zeeland. Baksidan av sådant leverne är ångest. Och tvivel på sig själv som människa.
När låten Two spelas förflyttas jag omgående till en bar, fyllan är påtaglig, försöker greppa om något/någon bredvid mig som kan ge mig stöd och rädda mig från den negativa spiral jag transporteras igenom.
Denna skiva får mig också att inse att trots min vilja att dra iväg tillsammans med Neil Young, kroniska yvigheter, snabbrus och roligheter så är baksidan av sådant leverne katastrofalt.
Så Ryan Adams är inte vara en strålande låtskrivare och artist, han är dessutom en väckarklocka om att de underbara månadsfyllorna är ett minne blott.
Kan inte mycket om musik.
Tondöv och blicklös.
Men det jag väljer att lyssna på går ofta rakt in och får mig att sväva iväg.
-
Neil Young & Crazy Horse
- Live at the Fillmore east
-
Så fort de långa låtarna når mina öron så förflyttas jag till en hängmatta i norra Thailand och den lilla hippiebyn Pai. Sekunden senare vill jag säga upp mig och dra. Dra långt bort från åtta till fem och ansvar. Långt bort från måsten och val. Och leva det liv som jag fortfarande romantiserar om!
-
Ryan Adams
- Easy Tiger
-
Full fylla. Stor flaska. Galenskap i Queenstown, Nya Zeeland. Baksidan av sådant leverne är ångest. Och tvivel på sig själv som människa.
-
När låten Two spelas förflyttas jag omgående till en mörk bar, fyllan är påtaglig, försöker greppa om något/någon bredvid mig som kan ge mig stöd och rädda mig från den negativa spiral jag transporteras igenom.
-
Denna skiva får mig också att inse att trots min vilja att dra iväg tillsammans med Neil Young, kroniska yvigheter, snabbrus och roligheter så är baksidan av sådant leverne katastrofalt.
-
Så Ryan Adams är inte vara en strålande låtskrivare och artist, han är dessutom en väckarklocka om att de underbara månadsfyllorna är ett minne blott.
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0