Idioten Epstein Barr

Hon har känt sig lite hängig ett tag.
Ont i mage och hals.
Besökte därför läkare idag.
Domen kom några minuter senare.
Körtelfeber.
Viken drabbning!

Jag slängde mig genast på Google för att finna svar.
Enligt Vårdguiden kunde man känna sig hängig i veckor.
Det smittas dessutom lätt mellan människors närkontakt och saliv.

Så inte nog med att det är synd om henne.
Min framtid ser dessutom mycket mörk ut.

För endera har jag redan blivit smittad och sjukdomen kommer bryta ut inom kort. Eller så finns det risk att jag blir smittad, om diverse nattlig gymnastik utförs.

Så nu står man inför ett bisarrt val.
Liggstopp tre-fyra veckor eller körtelfeber?
Pest eller kolera?
Pungspark eller halshuggning?


Kommentarer
Postat av: Marcus

Jobbig del av förhållande det där. Man vet att man kommer att bli sjuk, men av sympati måste man ändå idka närhet. Köp mängder med vitlök och Kan Jang.



That being said, hälsa Lina mina varmaste lyckönskningar.



PS. Sitter det körtelfeber i min love2rake-hoodie oxå DS.

2010-06-12 @ 01:17:21
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Pom pon

Du missade alltså den delen av vårdguiden som förklarade att även kontakt via saliv, hand, och dela på föda innebar smittrisk...? Det gjorde inte jag.



/syster med väldigt ond hals och problem att svälja (och våga inte påstå att den kommer från annat håll)



och ett litet ps. DET FINNS INGEN MEDICIN ATT FÅ. ps 2. Och trötthet i kanske månader efter tillfriskning. Men bajs i lådan

2010-06-12 @ 02:08:06
Postat av: Beatrix Vnunk

Hahahaha! Klassiker. Men om bara en sisådär tio år i framtiden kommer ni båda att betrakta körtelfeber som en ren jävla lättnad:D

2010-06-12 @ 07:32:46
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Benny

Marcus: Jag satt henne nyss på ett tåg till Malmö i fyra dagar. Att jobba där nere måste vara en mycket bättre sysselsättning ifårhållande till att smitta mig på hemmaplan.



Pom pon: Har du också ont i halsen? Jag kunde nämligen inte somna igår pga samma problem. Bara att konstatera. Vi är smittade. Hon ska få kompensera oss för detta.... i evigheter!



PS. Varför skulle jag påstå det, 90 talister har inte dessa sjukdomar! ;) DS



Beatrix Vnunk: Du menar att det finns värre saker i världen?! Milda makter. Bäst jag tar till vara på det goda livet medan jag fortfarande kan!

2010-06-13 @ 11:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0