TV-kändis

Blev intervjuad av finsk TV när jag satt och avsmakade en lunch i Kungsträdgården häromdagen. Tråkigt nog var det varken maten eller mina nynoppade ögonbryn som de var intresserad av. Istället så ville de gräva djupt i mitt tycke om den kommande vigseln mellan Viktoria och Daniel.

 

Vad tycker du om det kommande bröllopet?

-         Bra. Folk överlag är glad.

 

Men det kostar ju svenska staten flera miljoner?

-         Sant. Men å andra sidan så är Sverige för närvarande så intressant att journalister likt dig åker hit för att skåda den kommande happeningen och rapporterar hem till miljoner av tittare. Hade ni många besökare i Helsinki när er president gifte sig?

Nu är det däremot tyvärr som så att jag inte alls var så bitsk mot min käre vän från öst. Istället blev jag helt ställd av hans mikrofon och hans gigantiska kamera. Så jag svarade snällt på hans frågor och förklarade att jag gillar kungahuset men att jag helst kollar på fotboll och dricker öl. Mediokert.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0