En spya i Skogås

Lördagen började i gymmet och slutade med en en hederlig kastspya.

Man blandar och ger.

 

Hade varit törstig ett par dagar. Men stått emot alla former utav trolldryck. Det fanns därför en stor kroppslig och själslig vilja att ställa till en rejäl fylla när jag mötte upp SnyggLars på Olearys i Gamla Stan.

 

Dijonpastan som vi serverades smakade mycket bra.

Det gjorde även alkoholen och Timrås kvittering med minuten kvar mot Brynäs.

 

En timme senare befann vi oss på kvarterskrogen i Skogås för att se JJ och Barre Berrha, trubadura med bravur. Kan väl inte påstå att jag drack några kopiösa mänger. Men kände att varje klunk jag svalde tog mig närmare och närmare en jättefylla.

 

Så att jag fick falla på knä inför den stora toalettguden strax innan 12 var ingen skräll. När jag står där på knä och hulkar smyger sig följande tanke på:

 

- Benny. Du befinner dig på en smutsig kvarterskrogen, som får Domuspuben i Timrå att kännas elegant, och du dricker som om det inte finns någon morgondag. Är du stolt över dig själv nu? Lite måste jag faktiskt säga. Det ärju trots allt kul att man fortfarande kan leverera. Men tråkigt att förstöra känslan av den kulinariska Dijonpastan, då den sannerligen inte var att föredra då den anlände från kistan istället för från tallriken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0