Dag 5 - Definition av kärlek.

Alltså.

På riktigt.

Det går inte.

 

Alldeles för brett.

För djupt.

För att minimaliserat till ett gäng ord.

 

Men bjuder istället på en annan form av kärlek.

Var ute och tog några öl på torsdagskväll, då The Kristet Utseende gästade stan.

Därefter blev det starkölslunch på fredag.

Och vindrickning på jobbet från fyra.

Vid fem tog vi vårt pick och pack och drog mot lokal för intag av föda och trolldryck.

 

Vid halv nio smsade Hon info om att det fanns en halv pizza hemma om jag var sugen vid hemkomst samt att jag skulle försöka undvika att dricka tills jag spyr. Jag svarade strax därefter att några sådana utsvävningar var det inte på tal om.

 

45 minuter efter det (alltså klockan halv tio) ramlade jag in genom dörren.

Vacklade sedan steg för steg mot toaletten.

Kräktes kopiöst.

Däckade sedan i samma position.

 

Hon väckte mig en timme senare med information om att det fanns en säng i lägenheten som bjuder på bättre komfort.

 

För att vara på den säkra sidan så spydde jag ett par gånger till innan jag intog horisontalt läge bredvid henne i sängen.

 

Vaknar sedan vid 7 av att Hons klocka ringer då det vankades jobb.

För henne.

Inte för mig.

Jag hade fullt upp med att andas.

Att överleva.

 

Nu kan man ju fråga sig vad detta har med kärlek att göra.

1.     Hon måste ha dragit en gigantisk nitlott när hon föll för mig. Finns trots allt mycket charmigare sällskap än de som kommer hem från en aw och är att likställa med en förståndshandikappad.

2.     Men trots detta så levererade Hon inte några sura miner överhuvudtaget. Istället har Hon en förståelse för att jag ibland går över styr.

3.     Förståelse. Absolut inte den främsta. Men trots det en av många olika egenskaper som kärleken kan ha.


Kommentarer
Postat av: Beatrix

Gulle.

2010-11-28 @ 20:55:00
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Gonzo

I fucking love it !

2010-11-29 @ 10:35:44
Postat av: Benny

Beatrix: I fredags var jag inte särskilt söt! :)



Gonzo: Har lärt mig av dig. Vi borde kanske göra en bok ihop om samma ämne?

2010-11-29 @ 21:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0