Dag 6 – Min dag.

Inleddes med att Hons klocka ringde.

Att Hon skulle iväg och jobba.

Jag var så bakis att jag trodde att mina sista timmar var lätträknade.

 

Varje rörelse fick mitt huvud att explodera.

Varje andetag var svårt att genomföra.

 

Vid tio ringde jag JJ för vägledning.

Fanns det något jag kunde göra?

Eller var den enklaste vägen att transportera sig till Västerbron.

 

Han hade som vanligt bara en lösning.

-       Ta en bärs. Eller förresten, ta två!

 

Återställare är dock något som jag inte längre sysslar med. Bättre att ta smällen direkt än att skjuta upp den igen. Och igen. För är det något som bara blir värre med tiden så är det ångesten som till slut släpps lös efter långvarigt intag av trolldryck.

 

Istället så vred jag mig i sängen fram till tolv.

Gick med små små steg till JJ för frukost.

Vid 2 började jag faktiskt se ljuset.

 

Med det sagt så vill jag framhäva det fantastiska i att komma hem vid halv tio kvällen innan. För en baksmälla som släpper redan vid 2 är som en skänk från ovan.

 

Därefter körde JJ mig till vitvarubutik i Bromma.

Kylen la nämligen av förra helgen.

Således dags att plocka ut ny.

 

Detta var lättare sagt än gjort.

Och det tog ett par timmar att få försäkringsbolag och butik att agera mot samma mål.

 

När väl alla måsten var avklarade släppte JJ av mig och kylskåpet.

Strax därefter kom Stenbeck Junior på besök.

Fixade föda och kollade ”Så mycket bättre”.

 

Ankrade i sängen vid 12.

Tröttluva!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0