Lost & founds

Drar på mig ett par kostymbyxor.

Känner något i ena fickan.

Ett USB-minne.

Som inte är mitt.

Hur det hamnade där berättade tyvärr inte mitt minne.

 

En kvart senare åkte dock luckan på glänt. USB-minnet tillhörde den eminente kocken från i fredags som ville berika mitt liv med anständig musik.

 

Innan denna vetskap kom till min ägo hade jag även funnit en slips nedtryckt i kavajens innerficka. Det som var intressant med detta fynd var att slipsen var densamma som den jag anmälde försvunnen i fredagskväll. Var då helt övertygad om att jag endera lämnat den på annan ort eller att jag möjligtvis använt den som betalning för min taxiresa hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0