Som en boll kommer jag tillbaks till dig

Sover sällan länge.

Vaknade därför i vanlig ordning runt 8:a i morse.

Hon lämnade strax därefter för jobb.

Jag låg kvar.

Tänkte dra mig lite.

Det visade sig bli något längre.

Vaknade nämligen vid 13.

 

Sträckte mig efter iPhonen. Surfade de vanliga nyhetssiteerna (Di, DN & skvallerpressens två Sportbilagor). Loggade in på Facebook. 98 % av statusuppdateringarna behandlade höstpromenader.

 

Fick först en släng av obehag.

Har sovit bort en evighet.

Medan mänskligheten andas friskt luft

 

Men upplevelsenojan klingade snabbt av.

Det är en av höstens absolut bästa egenskaper.

 

För det upplevelsebegär som sommaren medför är rent av förkastligt i längden.

Och det är därför få saker som är så skönt att inse som att hösten äntligen är här.

Och de där satans krypningarna har lämnat för en annan kontinent.

För en annan kropp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0