Göran Hägglund - Den roligaste.

Som jag tidigare påpekat så är politiker överlag tråkiga.

Det finns dock undantag.

Göran Hägglund är ett sådant.

 

Kan tänka mig att några tycker jag är helt ute och cyklar när jag påstår att en kristen gubbe, som inte gärna skedar homos och förmodligen sällan ställer till dunderfyllor, skulle vara rolig. Men han är faktiskt det.

 

Började hitta hans humor under valrörelsen 2006. Så fort det var dags för debatt så var det hans träffsäkra kommentarer med inslag av ironi och humor som fick mig att garva.

 

Blir inte förvånad om det kommer att fortsätta så denna vecka i kommande debattprogram.

 

Almedalsveckan var alla fall inget undantag. När en tidnings retorikexperter plockade fram de tio bästa citaten så stal Göran fyra av dem. Två av dem nedan:

 

"I det rödgröna laboratoriet ägnar sig språkrör, provrör och andra sin tid åt att fundera ut bästa sättet att trycka tillbaka kreativitetskaviar i välfärdstuben."

 

"Utmärkande är också att man från vänsterkanten levererar det ena skruvade inlägget efter det andra. Men få är särskilt framstående när det gäller att använda huvudet."


Kommentarer
Postat av: Syster yster

Kan bara hålla med :)

2010-09-16 @ 13:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0