Crash Boom Bang

Läste följande via Steffo Törnquists twitter:

 

”Igår lirade jag golf med en polare som torskat närmare en miljard på börsen de senaste dagarna. Han vann 300 kr + korv och var skitglad. Bra!”

 

Kan väl inte påstå att jag förlorat en miljard de senaste dagarna.

Men ska inte heller sticka under stolen med att jag torskat duktigt!

 

Eller för att tala klarspråk – legat belånad mot stigande tyska räntor och svenska börsen. För de flesta säger inte det ett smack. Men kan enkelt sammanfattas med tack och god natt.

 

Klev precis av merparten av mina positioner.

Att jag nu är ett gäng semesterresor fattigare berör mig dock inte nämnvärt.

 

Tror det är A och O när man lekar med sina slantar.

Inne med det man kan förlora.

Går det åt pipsvängen rycker man på axlarna.

Men går det åt trädtopparna så blir man ”300 kr golfvinst + korv glad”.

Svårare än så är det inte!


Kommentarer
Postat av: Torgnysdotter

Bra. Pengar är rätt oviktigt för oss relativt rika. Puss

2011-08-05 @ 17:39:54
URL: http://torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Benny Bling Bling

Ligger en hel del i det.

Gillar dessutom din benämning "relativt rika".

Även den ligger det en hel del i.

// Bostadsrätt innanför tullarna

2011-08-07 @ 21:30:18
Postat av: Bie

Fast det är ju ändå bra att man kan bli glad för så lite, även när det går så dåligt annars? Det tyder ju på att man är positiv som person rent allmänt, och det kan ju aldrig vara fel?

2011-09-06 @ 17:19:26
URL: http://www.boom-brothers.se/
Postat av: Benny

Absolut!

Helt rätt.

Att uppskatta de små sakerna är livets heliga graal!

2011-09-17 @ 10:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0