Handen på höften som i alla tider

Med datorn i knäet.

Men blicken på TV:en.

Trots försök går den ej att slita.

 

SVT levererar.

Igen.

Denna gång i form av Dansbandsbanan i Täfteå.

 

Vid första anblick tror jag knappt figurerna är sann.

Men sedan kommer jag på.

 

De är bara fantastiska norrlänningar.

Och då menar jag inte yviga och rastlösa själar som mig själv som sedan länge lämnat byn.

Utan de klockrena och egendomliga individerna från utkanterna av inget.

 

Vid något av mina kommande besök i Sundsvall ska Bergeforsparken få sig ett besök.

Styrdans och slagsmål.

Like the good old days!


Kommentarer
Postat av: Torgnysdotter

Den var så jävla bra!

Och rätt tätt följd av Dox.

Fy fan va SVT är bra!

2011-02-09 @ 13:19:29
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Syster yster

King jag är på, då har vi kryp avstånd hem :)

2011-02-09 @ 19:43:37
Postat av: Syster yster

King jag är på, då har vi kryp avstånd hem :)

2011-02-09 @ 19:44:08
Postat av: Håkan

Instämmer nästan till fullo med både dig och Torgnys dotter. Dox är ta mig fan alltid veckans höjdpunkt. Andra inringade program i tv-tablån bör vara En Idiot På Resa, Sherlock och Debatt. Fina Statliga SVT.

2011-02-11 @ 10:06:59
URL: http://cramp.se/magazine
Postat av: Benny

Torgnysdotter: Vad är Dox? Både du och SmallH hyllar. Kan ju omöjligt vara dåligt då.



SysterYster: Parken it is!



Håkan: En idiot på resa. Har sett första avsnittet på play. Ojojoj vilka kommentarer. Stort jubel! Debatt har en förmåga att bli lite crazy med kåta tanter och dryga gubbar som försöker överrösta varandra. Sherlock? Alltså Holmes? Serie?

2011-02-11 @ 10:21:35
Postat av: Håkan

Ja, en Idiot På Resa är fan i mig det bästa reseprogrammet på länge. Nu har inte jag haft förmånen att träffa Gurken ännu, men jag föreställer mig honom ungefär så. Sherlock Holmes, går på söndagar. Helt överlägset.

2011-02-11 @ 14:35:39
URL: http://cramp.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0