Vägval i struliga korsningar

Försäljningschef för ett företag som omsätter runt en halv miljard.

Eller en hejdundrandes fylla i dagarna två.

Det är frågan.

 

En fet månadslön med möjlighet till bonus.

Eller en kraftig baksmälla.

Det är frågeställningen.

 

Nu är det inte jag som stått inför denna svåra ekvation.

Men fick bevittna spektaklet via en bekant under nyss avslutad helg.

 

Vi tar det från början.

Han anlände till den stora staden i fredags.

Skulle på intervju för jobbet ovan på söndag eftermiddag.

 

Fredagen var tydligt duktigt blött.

Undertecknad stötte först ihop med honom på lördag eftermiddag.

Redan då förklarade han att det skulle bli lugnt.

Han hade trots allt en viktig intervju att gå på dagen efter.

 

Några timmar senare har det lugna bytts ut mot klassisk supning.

Jag vinkade av gruppen innan midnatt.

Gruppen vinkade av honom vid 2.

Då han inte såg poängen i att vandra hemåt.

Krogen serverade ju fortfarande vätska.

I tre timmar till!

 

Han ankrade sedan i JJs soffa vid 5.

Jämrade sig duktigt vid 9 med kommentaren  - Har inte sovit en blund.

 

Jag snackade med honom vid 15.

Då var det en timme innan hans skulle sälja in sig själv.

Han bollade några grejor med mig.

Jag hade dock inte mycket att komma med.

Förutom – Köp tuggummi!

Hörde hur han suckade tungt på andra sidan och att ångesten var påtaglig.

 

Vet inte hur det hela slutade.

Men något säger mig att karljävel kan få jobbet ändå.

Delvis på grund av hans talang med även för hans eminenta vägval.

Roligheter framför allt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0