Vit eller grå spelar väl ingen roll?

Telefonen ringer

Jag svarar.

Den andra rösten presenterar sig

 

-       Hej det är Marcus, SAAB handlaren.

-       Tjena.

-       Du skulle komma och hämta bilen idag va?

-       Japp, det stämmer. 15:00.

-       Jo, det är tyvärr som så att det blivit en liten felbeställning.

-       Jaha… vadå?

-       Vi råkade tyvärr beställa den i Arctic White istället för Granite Grey.

-       Okej.

-       Fast den vita är jävligt snygg.

-       Okej.

-       Du skulle inte kunna tänka ta den istället?

-       Va? Du skämtar va?

-       Nej jag gör ju inte det. Men den vita är som sagt riktigt nice.

-       Öhhh… Ja alltså. Det fanns ju en anledning till varför jag valde den gråa.

-       Jag vet. Men jag hamnar i en riktigt jobbig situation här. Tänk vad min chef kommer att säga? Schyssta då?

-       Du driver med mig va?

-       Absolut inte. Känner mig skit dum.

-       Förstår det. Men tror faktiskt du får fixa detta på ett annat vis.

-       Skojar bara. Ska jag hämta kaffe till dig istället?

-       Kaffe? Nej det är bra tack.

 

Sedan lägger han på.

Jag sitter helt ställd.

Sekunden senare börjar min kollega bredvid mig asgarva.

Då ramlar palletten ner.

Det var inte SAAB handlaren som ringt.

Istället var jag föremål för en big setup.

 

Strax därefter kommer ännu en kollega fram som nyss varit borta vid kaffeautomaten och genomfört hela kuppen över telefon. Även han skrattar högt. Säker på att du inte ska ha en vit bil ändå?

 

Efter några minuters härjande kring detta var jag tvungen att fråga.

-       Hur visste du att försäljnignskillen på SAAB hette Marcus.

-       Vadå gjorde han det?!

-       Ja.

-       Hahaha… Hade jag ingen aning om. Tog bara första bästa namn jag kom på.

 

Historien ovan är bara en av många som förklarar stämningen på min avdelning. Det är fullt av djävulskap och man sitter aldrig säker.

 

Slutligen.

På tal om bilen.

Hämtade den idag.

Efter drygt en mil fick jag ett stenskott.

Vilken drabbning!

 

Men nu står den alla fall parkerad nere vid kanalen där jag bor.

Känns mycket märkligt att helt plötsligt ha en bil.

Jag som inte ens hade en önskan om detta.

Men det vore väl kanske ofint att klaga.

 

(Lite suddig bild.)


Kommentarer
Postat av: Gurk

Fin bil och fina fälgar.



Kungsholms-kidsen kommer ha förjävla trevligt när dom gör kaos med din droska :)

2011-02-23 @ 10:17:52
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Benny

Stockholm stad kommer att jubla över alla parkeringspengar jag kommer slänga över dem.



Idag stannade notan på blygsamma 470 kr.

150 i Globen och 320 i NK huset.

Billigt!

2011-02-23 @ 21:06:30
Postat av: Kristin

Hahaha, kula kompisar! Parlan, halla! Tror du far ta ledigt en dag i mars och hamta en valdigt utvilad mig pa Arlanda. Kan tanka mig en svang runt Kunsholmen pa kvallen annars for att fa lukta pa lite nybil :)

2011-02-25 @ 12:18:48
Postat av: Benny

Får nog bli en pimpad ride på kvällen istället.

Tuff musik och heta stripes utvändigt utlovas!

2011-02-26 @ 10:42:17
Postat av: Pablo

Fräsig seniorkärra!

2011-03-07 @ 15:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0