På tal om JJ

Hade ett missat samtal från honom strax efter två i natt.

Han hade då lämnat en middag hos överheten.

Denna överhet har JJ kommit i kontakt med pga alla dessa löprundor.

Igår var han därför bjuden till dem på middag.

Det var JJ och ett gäng miljonärer.

 

Lägenheten där middagen gick av stapeln låg belägen vid NorrMälarstrand.

Längst upp i huset.

På blygsamma 200 kvm.

 

Där satt alltså JJ igår och drack sig kanon på svindyra viner.

Pratade om att han inte planerade att segla jorden runt de kommande 14 månaderna.

Med en besättning på 8 man som han skulle avlöna vid sin sida.

Det pratade däremot en av de andra middagsdeltagarna om.

 

Då jag såg det missade samtalet i natt förstod jag att han klivit på flaskan rejält.

Ringde därför honom i morse vid 10.

Förklarade att jag redan hade varit ute och sprungit (salt i såren).

Varit vid Vandisberget ch lämnat skräp (än mer dåligt samvete åt en trasslig bakissjäl).

 

Slutligen sa jag att jag skulle komma och hämta upp honom om 15 minuter för en liten utflykt. JJ hade då inget annat val än att svara ja. För ett nej hade betytt att han legat kvar i lägenheten bakis och sliten medan jag tog tag i dagen i en jävla fart. JJ han dock få ur sig att han skulle stänka i sig en öl på den kvart som återstod innan jag skulle hämta upp honom.

 

När vi närmade oss Kungens Kurva frågade jag honom om han förstod vart vi var på väg.

Det gjorde han inte.

När IKEA kom på tal bröt karln nästan ihop.

 

När vi nästan var klar med mina måsten ringde hans telefon.

Den andre rösten frågade vad han gjorde.

Är på IKEA, Benny lyckades lura mig fullständigt. (stor suck)

 

Nu sitter dock JJ i min soffa.

I sin hand finns ett glas rött.

Han ska dessutom snart få sig en bit stek.

Då jag känner att jag behöver vara snäll efter IKEA äventyret.


Kommentarer
Postat av: Anonym

härligt! kika gärna in på min humorblogg om du har tid <3

2011-03-20 @ 12:58:01
URL: http://ellohell.blogg.se/
Postat av: © sarastille

Har du en blogg som förtjänar mer uppmärksamhet än vad den får? Passa då på att anmäla dig till Månadens bloggtips på min blogg. Det är en tävling där jag väljer ut en blogg, och sedan länkar den inför mina 2000-3000 besökare. Ett enkelt sätt att få lite fler läsare med andra ord! :)

2011-03-20 @ 13:10:47
URL: http://saramagdalena.blogg.se/
Postat av: © sarastille

Har du en blogg som förtjänar mer uppmärksamhet än vad den får? Passa då på att anmäla dig till Månadens bloggtips på min blogg. Det är en tävling där jag väljer ut en blogg, och sedan länkar den inför mina 2000-3000 besökare. Ett enkelt sätt att få lite fler läsare med andra ord! :)

2011-03-20 @ 13:10:48
URL: http://saramagdalena.blogg.se/
Postat av: Gurk

Hur i helvete kommer man i kontakt med någon annan människa under en löprunda? Fullt flåsandes kan jag bara se att kontakt upprättas med sin egen smärta.

2011-03-21 @ 09:26:54
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: Benny

Det var under tiden han löpte 20-25 min på löpbandet på gymmet på morgonen. Before and after chatt.



Numer löper dock idioten runt RIddarfjärden.

Utan som helst förståelse för att vi dödliga känner oss odugliga.

2011-03-21 @ 21:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0