Full Fredag

Del 2 av den gångna helgen.

Vaknade 08:37.

Mötet startade 08:30.

Panik.

08-150 000 – Taxi Kurir.

23 minuter senare kliver jag in på konferensanläggningen på Grev Thuregatan.

Klarar mig fin fint.

 

Fram till lunch.

Då bjuds det på Laxpudding med skirat smör.

Äter.

Jäser.

Blir grön.

Joggar till toaletten och bjuder på några hederliga kastspyor.

 

Efter avslutad jobbaktivitet möter Hon upp mig för ett snabbt besök på Vapiano Sturegatan. Tar ett glas rött – för sakens skull. Ser därefter TinTin. Innan Hon lämnar av mig vid Hötorget för att dra mot ett nattpass.

 

Ringer JJ.

Han är kvar på jobbet trots att klockan snart är 9 en fredag kväll.

Får honom på bättre tankar – pojken behöver ju föda!

 

Provar Griffins Steakhouse, fullt.

Dansar förbi Caliente, fullt.

Nästa anhalt AG, fullt.

En italienare kanske, men även den var fullbelagd.

Hamnade slutligen på ett nyöppnat hak (Baron Steakhouse Kungsholmen).

 

Beställer in några öl och en vinare.

Vilket var i överkant med tanke på min trassliga dag och trötta hjärna.

 

Fortsatte sedan med cognjagare gånger två.

Långa (nåja) och snabba steg till El Diablo.

Drinkrace – som sig bör.

 

För er som inte provat detta hak.

Va inte blyg!

 

Det är nämligen mycket bra.

Maten - utmärkt.

Men det absolut bästa är de trevliga bartenderna.

Lägg till musik med stort M.

Så blir alla fall jag glad!

Att de verkade gilla oss också och därför bjöd på skjutare innan vi lämnade gör givetvis inte saken sämre.

 

Avslutade därefter kvällen på Lokal.

Vilket på alla sätt och vis inte är något överlägset hak.

Men det har en bra funktion på Kungsholmen.

Öppet till 3.

Lite/Ingen kö.

Alkohol.

Dessutom oftast tillgång till bord.

Mer än så kräver inte en enkelspårig man som mig.

 

Hur JJ skötte sig?

Han bjöd på klassiskt kanonfylla.

 

När jag och Barre Berrha frågade honom varför han inte sagt något på de 30 minuterarna vi befunnit oss på Lokal. Svarade han kort och koncist: Jaaig e så jeevla fuulll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0