Lonely Lördag

Del 3 av 3

 

Hon bjöd en av sina kollegor plus mig på trerätters. Stora pluspoäng. De skulle dock ut och veva på stan. Det var inte aktuellt för mig. Istället tog jag mitt pick och pack och drog till MrWebTV, som bor några stenkast från mitt residence.

 

Efter några underhållande och trevliga timmar så vandrade jag så sakteliga hemåt igen. Klockan var halv 12 när jag passerade AG. Helt utan att kunna styra mina ben så bestämde dem sig för att kliva in genom entrén.

 

Sekunden senare står jag själv i baren och sveper galoppare.

Detta kanske kan uppfattas både som en desperat handling och idiotiskt.

 

Eller som JJ valde att uttrycka det:

 

-       Ensam med bira en lördagnatt på AG? Det kräver sin man att inte se tragisk ut i det läget.

 

Mycket möjligt att jag såg ut som sju svåra år.

Men det väljer jag att blunda för.

 

Då AG är magnifikt.

Mystiskt ingång.

Sjuk foajé i form av smutsigt trapphus.

Men sedan stort köttskåp (?) i resturangens entré.

Som dessutom innehåller mängder med vin.

Älskar!

 

Tar man sedan höger finner man en bra restaurang.

Väljer foten istället att gå vänster så ramlar kroppen rakt över en tapas bar i sann Benny anda. Har stått där mer än fler gånger och dragit galoppöl.

 

Galoppöl är f.ö. det bästa som hänt snabbruset sedan hembränt.


Kommentarer
Postat av: Torgnysdotter

Tack för att jag fick följa dig en helg. Det blir för lite av det numera. Jag älskar dina bravader i skrift.



Puss.

2011-11-02 @ 20:45:12
URL: http://torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Benny

Bloggandet är på historisk urusel nivå.

Men smicker likt ovan är fortfarande lika fantastiskt att få!

2011-11-03 @ 20:34:41
URL: http://svartblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0